دکتر سیدمهدی جعفری درگذشت

 دکتر سیدمهدی جعفری درگذشت

 

 دکتر سیدمهدی جعفری درگذشت-اخبار وبسایت دکتر افشین کاوسی

دکتر سید مهدی جعفری، استاد بازنشسته و از پیشکسوتان رشته جراحی دهان، فک و صورت ایران صبح روز ۲مهر۹۹ بر اثر ابتلا به سرطان درگذشت. آنچه از استاد جعفری در دوران تحصیلم در دانشگاه علوم پزشکی تهران به یاد دارم ،طنز ملیح و محبت و دوستی بی شایبه ایشان با دانشجویان بود که از استادی چون ایشان،چهره ای محبوب و دوست داشتنی را ایجاد نموده بود.کلاسهای درسشان همواره پر جمعیت و پر از گفتگو و شادی بود و هرگز خاطره چهره بشاش و لحجه شیرین اصفهانی استاد دکتر سید مهدی جعفری را از یاد نخواهم برد.روحش شاد و قرین رحمت باد.

آنچه می‌خوانید پیام دکتر مهدی جعفری برای برگزاری پنجمین همایش ایمپلنت انجمن دندان‌پزشکان عمومی ایران است که در سال۹۳ برگزار شد. این یادداشت اگرچه به مناسبت برگزاری یک کنگره علمی‌ست اما می‌تواند مثال کوچکی باشد از نگاه بلند این استاد خوش‌نام به حوزه علم و اخلاق و نمایش‌گر دغدغه‌های این معلم بزرگ باشد که به چیزی فراتر از حفره محدود دهان می‌اندیشید. (این متن برگرفته از سایت خبری تحلیلی دندانه می باشد.)

 

همکاران عزیز:
مناسبتی که در پیش است و دورنمایه‌ای که دوستان ما در مرکزیت نهاد غیر وابسته دندانپزشکان عمومی برای آن برگزیده‌اند، مرا بر آن داشت تا با خود بیاندیشم که چه شد که دقیقاً بیست و هفت سال پس از آن که در ایران اولین ایمپلنت تایتانیومی نسل جدید را در مطب آقای دکتر کریم نیلفروشان در استخوان فک بیمار قراردادند، کار ما بجائی رسیده است که در مقابل سونامی عظیم عوارض و عواقب اجتماعی و البته قضائی آن مجبور به پاسخگویی، برگزاری سمینارهای پی در پی و آموزش مداوم باشیم.
آنچه در این مورد به عقل ناقص این حقیر رسید تنها یک چیز است و آنهم خصیصه ملی ما ایرانیان است که ذاتا ملتی اهل افراط و تفریط هستیم. در قاموس ما ملت، چیزی بنام توازن و تعادل و حدوسط معنا ندارد. نمونه های تاریخی فراوانی را می‌توان مثال زد از خشایارشا که بر امواج دریا تازیانه می‌زد که چرا طوفانی است، تا شاه سلطان حسین صفوی که دفاع از پایتخت در مقابل محمود افغان را به ملائکه محول می‌کرد و یا نادر شاه افشار که به هند حمله نمود تا مردم آن اسلام بیاورند، حال آنکه هند سال‌های سال بود که توسط پادشاهان مغول که اتفاقا مسلمان‌های متعصبی هم بودند اداره می‌شد.

 دکتر سیدمهدی جعفری درگذشت-اخبار وبسایت دکتر افشین کاوسی
ایمپلنت وارد ایران شد و تا مدت‌ها در حصار و انحصار باقی ماند تا اینکه بطور اتفاقی، خیل عظیمی از همکاران ازوجود آن مطلع شده و با اشتیاق فراوان به آن روی آوردند (یا بهتر بگوئیم حمله ور شدند) البته هدف انسان دوستانه !!!! بود، ولی چون کار از اساس مشکل داشت و چون این درمان‌ها بدون انجام گزاره‌های بنیادین آموزشی انجام می‌گرفتند، ناگهان درصد قابل توجهی از آنها با شکست و عوارض و عواقب و غیره مواجه شدند. مراکز بزرگ آموزشی که علی الأصول و در چنین مواقعی بایستی متولی کار می‌شدند گاه متعمدانه و هوشمندانه و گاه مبهوت و مصدوم از جنگ قدرت زیر پوستی که در آنها در جریان بود ( و همچنین سیاست ورزی‌های نابخردانه و رشد نایافته بودن عوامل برنامه‌ریزی آنها)، کل کار آموزشی را به حال خود رها کرده و سعی می‌کردند تا در عوض از این سوغات جدید فرنگ بهره‌های کافی را برده و البته برای نور چشمی‌های همواره مورد نظر نیز از این نمد یکی دو کلاه نو و زیبا تهیه کنند.
نتیجه حاصله از آن چرخه معیوب چه بود؟ شرکت‌های ریز و درشت روئیده چون قارچ که به یمن دلارهای نفتی آن دوران و سیاست‌های وارداتی افسار گسیخته وقت، آب از چهارگوشه دهان‌شان آویزان بود، حالا همه چیز را بر وفق مراد و افق را نیز آبستن سود سرشار می‌دیدند. از نظر آنها فقط یک کمبود وجود داشت و آن هم خیل عظیمی از بکار برندگان یا کارگزاران یا فروکنندگان این پیچ‌ها در استخوان ملت بینوا که آن هم بحمدالله به یمن دوره‌های آموزشی یکروزه و بعضا چند ساعته در طول روزهای جمعه و تعطیل حاصل آمد. (زیاده عرضی نیست، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل)
خداوند یکتا را بایستی بسیار شاکر بود که با وجود تعداد کثیر کاربران و ایمپلنتولوژیست‌هائی که گاهی فاقد سابقه گذراندن دوره‌های مدون آموزشی قابل قبول و یا آکادمیک هستند، هنوز میزان صدمات و تلفات این روش درمانی بسیار اندک است.
تعداد بالای شکایات که باید اذعان نمود در اغلب مواقع از سوی بیماران در جهت نیل به اهداف مادی و یا متاسفانه در اثر تحریک بعضی از همکاران عاری از اخلاق و یا شاید نا آگاه خود ما انجام می‌شود، امروزه یکی از ابتلائات جدی در خدمت رسانی حرفه‌ای ما شده و به نظر می‌رسد تنها راه مقابله با آن ارائه درمان منطبق با عرف و متون علمی باشد تا بتوان از آنچه برای بیمار انجام شده در جلسات کارشناسی دفاع نمود.
خیلی خوب می‌بود اگر می‌شد بنده و امثال بنده را دوباره به روی نیمکت‌های دانشکده بر می‌گرداندند و از نو و به طور اصولی با پیشرفت‌های جدید درمانی آشنا می‌کردند اما همه می‌دانیم که اگر امکان این امر میسر هم می‌بود، اراده لازم برای انجام آن وجود نداشت. در شرائطی که جوهر هر چیز به ظاهر آن است، ازنهاد بنیادینی چون آموزش چه انتظاری باید داشت؟
اگر چه شب دراز است و قلندر بیدار، اما به نظر می‌رسد که فعلا و در حال حاضر راه همان باشد که نهادهائی همچون انجمن دندانپزشکان عمومی در پیش گرفته‌اند و این همانا برگزاری همایش‌ها، سمینارها، کنفرانس‌ها و دوره‌های آموزشی یا بازآموزی مداوم و مستمر است. در این راستا جای این همایش خیلی خالی بود و اگر روال بدین منوال باشد، تا مدت‌ها بایستی امثال آن را تکرار نمود.

مردادماه ۹۳

 دکتر سیدمهدی جعفری درگذشت-اخبار وبسایت دکتر افشین کاوسی                                                                     زنده یاد  دکتر سید مهدی جعفری

 

 

 

بازگشت به بخش اخبار

 

 

یکی از بدترین وضعیت‌های بهداشت دهان را در دنیا داریم

 

به زودی مکان مطب تغییر خواهد کرد

 

 

 

لطفا ما را در اینستاگرام نیز دنبال فرمایید

کلمات کلیدی

دندانپزشک – دندانپزشکی – دندانپزشکی دیجیتال – دندانپزشکی زیبایی – دندانپزشکی ترمیمی – لمینت سرامیکی – لامینت سرامیکی – لامینت دندان – هینوتیزم – هیپنوتیزم در دندانپزشکی – کرمانشاه – کرمانشاهی – دندانپزشکان کرمانشاه – عصب کشی – اندودانتیکس – درمان ریشه دندان – پروتز ثابت – روکش دندان – ایمپلنت فوری – دکتر افشین کاوسی – دکتر هاوش غارتی – لیزر در دندانزشکی – کاربرد لیزر در دندانپزشکی – جراحی لثه با لیزر – معنای لیزر – لیزر دایود – بایولیز – دندانپزشکی مدرن – جراحی لثه – جراحی دندان عقل – دندان عقل نهفته – جرمگیری دندان – بلیچینگ – سفید کردن دندان – زیبایی دندان –  طراحی لبخند – طرح لبخند – جراحی تحت هیپنوتیزم – دندانپزشکی با هیپپنوتیزم – مدیریت مطب و کلینیک – دکتر کاظم آشفته یززدی – دکتر سیدمهدی جعفری – ایمپلنت دندان – کاشت دندان – جایگزینی دندان – ایمپلنت هدایت شده – ایمپلنت دیجیتال – نیودنت – اشترومن – کیت جراحی ایمپلنت – کامپوزیت ونیر – ونیر دندان – اینلی – اونلی – اورلی – ترمیم دندان – ترمیم همرنگ دندان – ترمیم سفید رنگ دندان – ترمیم دندان با کامپوزیت – ترمیم طبیعی دندان – آمالگام – تعویض آمالگام – طاق بستان – دندانساز – دندانساز تجربی – دندانپزشک تجربی – هنر دندانپزشکی – علم و هنر دندانپزشکی – لابراتوار دندانسازی – تکنسین دندان – تکنسین دندانپزشکی – دستیار دندانپزشک-ویروس کرونا – بیماری کرونا-جهش کرونا – کرونا و دندانپزشکی- کویید ۱۹ و دندانپزشکی – کنترل عفونت در دندانپزشکی – مطب دندانپزشکی زیبا – مطب دندانپزشکی شیک – معماری مطب دندانپزشکی – پرینتر سه بعدی – روکش  موقت – نایت گارد – دندان قروچه – براکسیزم – ناهنجاری فک و صورت – ارتودنسی شفاف – الاینر شفاف – ترمیم کامپوزیت خلفی – بیماریهای لثه – بیماریهای دهان- کامپوزیت دندان – دوکتور ددان – کرماشان – بیمه دندانپزشکی – دپیگمانتاسون لثه – کدکم – سینوس لیفت – پیوند استخوان – جراحی ایمپلنت – ایمپلنتولوژی –  بوی بد دهان – کیست دندان – دندان درد – آموزش بهداشت دهان کودکان – بهداشت اطفال – مسواک کودکان – دندان شیری – پرینتر سه بعدی – روکش موقت – dental laminates – smile -Kermanshah – kermanshah dentist – kermanshah dentistry office -تببیض الاسنان – زراعت الاسنان فی ایران – فنیز الترکیبیات کرمانشاه – طبیب الاسنان ایرانی -زراعت الاسنان فی یوم واحد ایران – دندانپزشک خوب کرمانشاه – رزین کامپوزیت – مواد دندانپزشکی با کیفیت – طراحی لبخند دیجیتالی – اموزش اگزوکد – طراحی در اگزوکد –

دکتر افشین کاوسی

دکتر افشین کاوسی

دندانپزشک
فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سوال خود را مطرح کنید :


چنانچه در خصوص مطلب فوق سوالی دارید ،لطفا در فرم زیر مطرح بفرمایید