راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی

راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی

اگر از جمله افرادی هستید که هر از گاهی گذرتان به مطب دندانپزشکی می افتد، قطعا با شرایط و هزینه های دندانپزشکی آشنایی دارید. خصوصا اینکه درمورد درمانهای دندانپزشکی،شرکتهای بیمه حمایت چندانی را اعمال نمی کنند و غالبا هزینه این درمانها بر عهده خود شما می باشد و بیمه نیز پس از اما و اگر های بسیار، چنانچه پرداختی هم به شما داشته باشید معمولا این پرداخت قابل مقایسه با هزینه ای که شما بابت درمان پرداخته اید نیست. خب ممکن است از خود بپرسید در چنین شرایطی آیا راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی وجود دارید یا نه؟ در ادامه این مقاله با پاسخ به این سوال درخدمت شما خواهیم بود.

علل تفاوت در هزینه درمانهای دندانپزشکی 

احتمالا شما هم متوجه این موضوع شده باشید که مطبها و درمانگاههای دندانپزشکی بابت انجام خدمات مشابهی ،قیمتهای متفاوتی را ارایه میکنند و احتمالا برای شما این سوال پیش امده که علت این تفاوت قیمتها چیست و ایا این امکان وجود ندارد که به صورت کشوری و همه گیر قیمتهای یکسانی را برای خدمات دندانپزشکی وضع نمود؟ در پاسخ باید گفت که درمانهای دندان پزشکی با اغلب خدمات رایج دیگر در حوزه پزشکی تفاوت عمده ای دارد که یکی از این تفاوتها بحث کیفیت ارایه خدمت و دیگری مواد مصرفی در درمان است. خب برای روشن تر شدن موضوع بیاید فرض کنیم  یک مرکز برای انجام یک ترمیم کلاس یک با کامپوزیت برای شما پانزده دقیقه وقت پزشک را صرف انجام ترمیم میکند و از کامپوزیت، باندینگ ،و… متریال متوسط استفاده میکند. دندانپزشک این مرکز هم فارغ التحصیل دوساله بوده و دوره تخصصی خاصی را نگذرانده است. خب حالا همین ترمیم کلاس یک در مرکز دیگری هم انجام میشود که در انجا برای انجام ترمیم شما چهل و پنج دقیقه وقت اختصاص میدهند. مواد مصرفی همگی از انواع مرغوب و سطح بالا بوده و دندانپزشک هم چند دوره تخصصی را در این زمینه علاوه بر تحصیلات واجب دانشگاهی گذرانده و پانزده سال هم تجربه طبابت دارد. محیط مطب هم بسیار شیک و تمیز و زیباست و برخورد محترمانه، پذیرایی و … از شما به عمل می اید. در این شرایط بدیهی و پر واضح است که هزینه درمان در این دومرکز یکسان نخواهد بود. درواقع انجام ترمیم در یک مرکز درمانی بسته به امکانات و شرایطی که برای انجام درمان محیا مینماید و پرسنل و تخصصهایی که بکار میگیرند و همچنین خدمات جانبی که در کنار درمان به شما ارایه میشود متفاوت میباشد. طبیعتا در چنین شرایطی استاندارد سازی قیمت برای کل جامعه و تمامی کلینیکها مقدور نبوده و هرگونه اجباری سازی میتواند منجر به کاهش سطح کیفی خدمات گردد. واقعیت این است که در دنیای امروز دندانپزشکی و کلا طبابت ،علاوه بر امر درمان، تبدیل به یک بیزنس بزرگ و جهانی شده و این امر یک حقیقت بیرونی و ملموس میباشد.یکی از شواهد آن رقابت شدید کشورها در جهت جذب توریسم درمانی میباشید.

 

راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی - مقالات سایت دکتر افشین کاوسی

 

 

کشور ما،ایران، یکی از کشورهای ارزان دنیا برای جذب توریسم درمانی از سراسر دنیاست و هر ساله شمار زیادی از مردم کشورهای دنیا و خصوصا کشورهای همسایه مانند کردستان(کوردستان) عراق، جهت درمان به ایران مراجعه مینمایند و این موضوع فرصت خوبی را برای ارزآوری در اختیار کشور و خصوصا استانهای مرزی مانند کرمانشاه،خوزستان و کوردستان و همچنین شهرهای زیارتی-سیاحتی قرار داده است که امیدواریم این فرصت با مدیریت درست به ثمر برسد.

باوجود ارزان بودن نسبی خدمات دندانپزشکی در ایران اما،به دلیل مشکلات ارزی و تحریمها و پایین بودن سطح درامد مردم کشور، باز هم خدمات دندانپزشکی برای اغلب مردم ما گران قیمت محسوب میشود. دراینجا با راهکارهایی آشنا خواهید شد که به شما کمک میکند این هزینه ها را به حداقل برسانید.

راه اول: ارتقای بهداشت دهان و دندان

بدیهی است که هر مقدار بهداشت دهان و کیفیت انجام آن را افزایش دهید، نیاز شما به درمان دندانپزشکی کاهش می یابد. به شما پیشنهاد میکنم از هر طریق ممکن روشهای صحیح و اصولی رعایت بهداشت دهان را یاد بگیرید و آنها را با جدیت به کار بندید. متعدد دیده شده افرادی که ادعا میکنند که بهداشت را رعایت میکنند و با این حال مداوما درگیر پوسیدگی دندانی هستند. این افراد هرچند ممکن است زمینه ژنتیکی مساعدی برای ابتلا به پوسیدگی دندانی داشته باشند ولیکن با کنترل وضعیت این افراد اغلب دیده شده که بهداشت دهان و دندان در اینها به هیچ وجه حالت استاندارد و صحیحی ندارد و نیاز به تصحیح عادات و روشهای بهداشتی را دارند. لذا در این خصوص میبایست حتما با دندانپزشک خود مشورت کنید تا وضعیت بهداشتی شما را  کنترل کرده و نکات لازم را به شما گوشزد نماید. به عنوان مثال ممکن است در یک فرد تنها یک بار مسواک زدن در روز هم کفایت کند ولیکن فرد دیگری باید حتما سه بار در روز مسواک بزند! نحوه و تعداد دفعات مسواک زدن و نخ کشیدن باید برای شخص شما تعریف شود تا با رعایت آن به نتایج بهتری دست یابید.

راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی - مقالات سایت دکتر افشین کاوسی

 

جهت دیدن ویدیدوی آموزش بهداشت دهان و دندان همین سایت اینجا کلیک کنید

 

راه دوم: مراجعات دوره ای منظم

هر چقدر سطح بهداشتی بالایی هم که داشته باشید، لازم است که اقلا هر شش ماه یکبار به دندانپزشکی مراجعه کنید. بسیاری از پوسیدگیها برای شما قابل تشخیص نیستند و تنها یک دندانپزشک میتواند انها را پیدا کرده و درمان نماید. همچنین انجام اعمالی مانند جرمگیری را که هر شش ماه یکبار لازم است که برای شما انجام شود را نیز دست کم نگیرید. به علاوه اینکه مراجعه منظم به دندانپزشکی باعث میگردد که پوسیدگی دندانی در مراحل اولیه مورد درمان قرار گیرند و هزینه درمانهای پیشرفته و سخت در آینده به شما تحمیل نگردد. 

 

راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی - مقالات سایت دکتر افشین کاوسی

راه سوم:درمان با کیفیت

چنانچه درمان دندانی که دچار مشکل گردیده، با کیفیت مناسب انجام شود، انجام درمانهای پیشرفته و نیز تجدید درمان در آینده مورد نیاز نخواهد بود. درمانهای نامناسب وضع دهان و دندان شما را حتا از درمان نکردن هم بدتر خواهند کرد و هزینه های هنگفتی را در آینده روی دست شما خواهند گذاشت. یکبار با کیفیت درمان کنید به جای اینکه هزینه و رنج بارها درمان مجدد را برای خود هموار سازید.

 

نوشته ی فوق ،خلاصه راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی بود که به نظر من می رسید و با شما به اشتراک گذاشتم و امیدوارم برای شما مفید واقع شود ،هرچند در کل رعایت این موارد موجب میگردد همواره از سلامت دندانی مناسبی نیز برخوردار باشید.

 

توجه

برداشت واستفاده از مطالب  این سایت با ذکر منبع مجاز میباشد.

 

 بازگشت به صفحه مقالات

 

بیشتر بخوانید…

قالبگیری سنتی VS قالبگیری دیجیتال

دنیای دیجیتال و دندانپزشکی

دندان قروچه ، راههای کنترل و درمان

 

 

لطفا ما را در اینستاگرام نیز دنبال فرمایید

 

 

کلمات کلیدی

دندانپزشک – دندانپزشکی – دندانپزشکی دیجیتال – دندانپزشکی زیبایی – دندانپزشکی ترمیمی – لمینت سرامیکی – لامینت سرامیکی – لامینت دندان – هینوتیزم – هیپنوتیزم در دندانپزشکی – کرمانشاه – کرمانشاهی – دندانپزشکان کرمانشاه – عصب کشی – اندودانتیکس – درمان ریشه دندان – پروتز ثابت – روکش دندان – ایمپلنت فوری – دکتر افشین کاوسی – دکتر هاوش غارتی – لیزر در دندانزشکی – کاربرد لیزر در دندانپزشکی – جراحی لثه با لیزر – معنای لیزر – لیزر دایود – بایولیز – دندانپزشکی مدرن – جراحی لثه – جراحی دندان عقل – دندان عقل نهفته – جرمگیری دندان – بلیچینگ – سفید کردن دندان – زیبایی دندان –  طراحی لبخند – طرح لبخند – جراحی تحت هیپنوتیزم – دندانپزشکی با هیپپنوتیزم – مدیریت مطب و کلینیک – دکتر کاظم آشفته یززدی – دکتر سیدمهدی جعفری – ایمپلنت دندان – کاشت دندان – جایگزینی دندان – ایمپلنت هدایت شده – ایمپلنت دیجیتال – نیودنت – اشترومن – کیت جراحی ایمپلنت – کامپوزیت ونیر – ونیر دندان – اینلی – اونلی – اورلی – ترمیم دندان – ترمیم همرنگ دندان – ترمیم سفید رنگ دندان – ترمیم دندان با کامپوزیت – ترمیم طبیعی دندان – آمالگام – تعویض آمالگام – طاق بستان – دندانساز – دندانساز تجربی – دندانپزشک تجربی – هنر دندانپزشکی – علم و هنر دندانپزشکی – لابراتوار دندانسازی – تکنسین دندان – تکنسین دندانپزشکی – دستیار دندانپزشک-ویروس کرونا – بیماری کرونا-جهش کرونا – کرونا و دندانپزشکی- کویید ۱۹ و دندانپزشکی – کنترل عفونت در دندانپزشکی – مطب دندانپزشکی زیبا – مطب دندانپزشکی شیک – معماری مطب دندانپزشکی – پرینتر سه بعدی – روکش  موقت – نایت گارد – دندان قروچه – براکسیزم – ناهنجاری فک و صورت – ارتودنسی شفاف – الاینر شفاف – ترمیم کامپوزیت خلفی – بیماریهای لثه – بیماریهای دهان- کامپوزیت دندان – دوکتور ددان – کرماشان – بیمه دندانپزشکی – دپیگمانتاسون لثه – کدکم – سینوس لیفت – پیوند استخوان – جراحی ایمپلنت – ایمپلنتولوژی –  بوی بد دهان – کیست دندان – دندان درد – آموزش بهداشت دهان کودکان – بهداشت اطفال – مسواک کودکان – دندان شیری – پرینتر سه بعدی – روکش موقت – dental laminates – smile -Kermanshah – kermanshah dentist – kermanshah dentistry office -تببیض الاستنان – زراعت الاسنان فی ایران – فنیز الترکیبیات کرمانشاه – طبیب الاسنان ایرانی -زراعت الاسنان فی یوم واحد ایران – دندانپزشک خوب کرمانشاه – رزین کامپوزیت – مواد دندانپزشکی با کیفیت – طراحی لبخند دیجیتالی – اموزش اگزوکد – طراحی در اگزوکد –

دکتر افشین کاوسی

دکتر افشین کاوسی

دندانپزشک
فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سوال خود را مطرح کنید :


چنانچه در خصوص مطلب فوق سوالی دارید ،لطفا در فرم زیر مطرح بفرمایید