دندانپزشکی به روایت دندانپزشک انیماتور

دندانپزشکی به روایت دندانپزشک انیماتور

گفتگو با دندان‌پزشک جوانی که با هویت پنهان در اینستاگرام استپ موشن‌های طنز دندان‌پزشکی می‌سازد

 

دندانپزشکی به روایت دندانپزشک انیماتور - اخبار وبسایت دکتر افشین کاوسی

همزمان با شروع تعطیلات نوروزی و قرنطینه خانگی ناشی از شیوع کرونا، انیمیشن‌های کوتاه و جذابی از شوخی با درمان‌های دندان‌پزشکی و دندان‌پزشکان در فضای مجازی منتشر شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت. این فیلم‌های کوتاه بامزه با تکنیک استپ‌موشن و با استفاده از عروسک‌های خمیری ساخته شده بودند و با زبان طنز سختی‌ها و چالش‌های هر روزه دندان پزشکان در درمان‌های مختلف دندان‌پزشکی را روایت می‌کردند. خالق این اسپت‌موشن‌ها دندان‌پزشک جوانی است که مایل به معرفی نام خود نیست، اما آن‌طور که از اطلاعات صفحه اینستاگرامش بر می‌آید دانش‌آموخته دانشکده دندان‌پزشکی آزاد تهران و ساکن استان مرکزی است.

با این دندان‌پزشک جوان انیماتور گفتگویی آنلاین داشتیم تا درباره ایده ساخت این استپ موشن‌ها و جزییات آنها بیشتر بدانیم. شما نیز با ما همراه باشید:

– لطفا کمی از خودتان بگوئید و اینکه چرا تمایل دارید فعلا هویت شما پنهان بماند؟
خب اگه بخوام از خودم بگم من یک دندانپزشک تازه کار هستم که حدود سه سال از فارغ التحصیلی من میگذره، از یک سال پیش مطب زدم. علت اینکه دوست دارم هویتم پنهان باشه این است که بیشتر می‌خوام توجهات به سمت کارهایی باشه که می‌سازم نه شخص خودم.

– فعالیت در حوزه انیمیشن را از کی و چگونه آغاز کردید و چه تجربیاتی در این زمینه از سر گذرانده اید؟
من به هنر علاقه دارم و یکی از استعدادهایی که توی خانواده ما خیلی شاخص هست هنر نقاشی و ترسیمه. در دوره دبیرستان یک سری کلاس‌های آموزشی رفته بودم که ادامه ندادم. این چند وقت اخیر به علت قرنطینه و خانه‌نشینی تصمیم گرفتم شروع به ساخت استپ موشن کنم.

– یعنی پیش از این هیچ تجربه ای در زمینه ساخت انیمیشن و استپ موشن نداشتید؟
من تا قبل از راه‌انداری این پیج در اینستاگرام و ساخت این کلیپ‌ها، کار استپ موشن انجام نداده بودم ولی در اپلیکیشن animaker یک پیج داشتم که انیمیشن‌هایی با جنبه فان و طنز طراحی می‌کردم. اینکه چطور من کار استپ موشن رو شروع کردم بر می‌گرده به همان پیج animaker که تصمیم گرفتم به جای طراحی از مدل‌های خمیری استفاده کنم.

– لطفا کمی هم در مورد روش کار و اجرای استاپ موشن‌هاتان توضیح دهید. اجرای هر کدام از این کلیپ‌ها که در کمتر از دو دقیقه می‌توانیم آنها را تماشا کنیم، چقدر زمان و انرژی از شما می‌گیرد؟
اگر بخواهم استاپ موشن را توضیح بدهم در واقع یکی از تکنیک‌های انیمیشن (پویانمایی) است که در آن یک شیء یا مدل ثابت را مقدار کمی حرکت می‌دهند و با دوربینی که ثابت واقع شده است از هر فریم عکس‌برداری یا فیلم‌برداری می‌کنند. سپس از پشت سر هم قرار دادن تصاویر این حرکت‌های فریم به فریم، تصویر حرکت القا می‌شود.
ساخت هر کلیپ دو دقیقه ای با صدابرداری و سایر ابزارها چیزی حدود ۸ تا ۱۰ ساعت زمان می‌برد. از طرفی دقت و انرژی بالایی می‌طلبه. شاید در ظاهر کلیپ ساده به نظر بیاید ولی پشت این کلیپ دو دقیقه‌ای وقت و انرژی زیادی گذاشته شده است.

– چه شد که دندان‌پزشکی را سوژه کارهاتان قرار دادید؟
قاعدتا ذهن یک دندانپزشک بیشتر ناخوداگاه حول اتفاقات دندانپزشکی می‌چرخه بنابراین توی این زمینه کار کردم و البته در آینده موضاعات مربوط به اجتماع را هم کار می‌کنم.

– در انیمیشن‌های شما طنز ظریفی از مشکلات و معضلات دندان‌پزشکان حین درمان یا انتظار نادرست و زیاده روی بیماران وجود دارد. نوعی روایت طنز از مصائب مبتلا به دندان‌پزشکان. چطور به این نگاه رسیدید و قصدتان از اشاره به این مسایل چیست؟
دندانپزشکی به روایت دندانپزشک انیماتور - اخبار وبسایت دکتر افشین کاوسیمن همیشه دوست داشتم شغل دندانپزشکی رو با طنز به چالش بکشم. اینکه وقتی با همکاران کنار هم بودیم و از اتفاقاتی که در حین کار افتاده صحبت می‌کردیم خودش جرقه‌ای شد که به این فکر بیفتم که با استاپ موشن به این مسائل بپردازم.
اوایل کار قصدم از ساخت این کلیپ‌ها بیشتر جنبه فان و سرگرمی بود ولی در حال حاضر دوست دارم با ساخت این کلیپ‌ها مشکلات خاص دندانپزشکان حین درمان را به مردم نشان دهم، تا بتوانم تا حدودی با طنز روی دیدگاه کلی که مردم از شغل دندانپزشکی دارند تاثیر بگذارم.
همینطور قصد دارم به مشکلات بیماران هم حین درمان‌های دندانپزشکی بپردازم. گرچه خیلی از همکاران از باز شدن مسائل درمانی بین بیمار و دندانپزشک اظهار نارضایتی دارند ولی امیدوارم شیوه طنز بر این روابط تاثیر گذار باشد و سبب بهبود هر چه بیشتر رابطه بیمار با دندانپزشک شود.

– تا امروز چه بازخوردهایی از انتشار استاپ موشن‌های خودتان گرفته‌اید؟ واکنش و کامنت خاصی بوده که در یادتان ماندگار شده باشد؟
تا به امروز واکنش‌های خیلی عالی بوده و همه همکاران با حمایت‌های خودشون خیلی به من و پیج کمک کردند، اکثر سناریو کلیپ‌ها از نظرات و ایده‌های دندانپزشکان پیج تهیه شده که بازخوردهای بسیار خوبی هم در پی داشته؛ حتی افرادی هم که دندانپزشک نبودند به کلیپ‌ها بسیار علاقه نشان دادند.
کامنت‌های جالب و پر مهر زیادی دریافت کردم واز این طریق با همکاران زیادی افتخار آشنایی پیدا کردم که صحبت‌ها و ایده‌های آنها زمینه‌ساز پیشرفت هرچه بیشتر پیج بوده است.
کامنتی که همیشه در ذهنم خواهد ماند این است که: راه سختی در پیش دارم، چون خنداندن یک ایرانی کار آسانی نیست.

– با توجه به استقبالی که از کارهایتان دیده‌اید، برنامه‌تان برای آینده چیست؟ چه ایده‌هایی را مد نظر دارید؟
مسلما این روند ادامه پیدا خواهد کرد. احتمالا به جز حیطه گروه پزشکی کلیپ‌هایی با موضوعات اجتماعی هم خواهم ساخت. دوست دارم پیجی اینترنشنال داشته باشم و مشکلات جوامع را با شیوه طنز در گستره بیشتری به مخاطبین انتقال دهم.
هدف نهایی من داشتن یک پیج یونیک‌ است که به جای کپی‌برداری به خلق آثار هنری بپردازد و تاثیر مثبتی بر مخاطبین خود داشته باشد.

استپ موشن‌های این دندانپزشک هنرمند را در صفحه اینستاگرامی این هنرمند به آدرس instagram.com/honar_motion ببینید

منبع مصاحبه: سایت خبری الکترونیک دندانه

 

 

 

توجه

برداشت واستفاده از مطالب و مقالات این سایت با ذکر منبع مجاز میباشد.

 

 

بازگشت به اخبار

 

 

بیشتر بخوانید…

 

اپیدمی دندانهای درشت و سفید در ایران

حکایت کرونا،کوری و ساراماگوی

راهکارهایی برای کاهش هزینه دندانپزشکی

 

لیزر و کاربرد آن در دندانپزشکی

 

لطفا ما را در اینستاگرام نیز دنبال فرمایید

کلمات کلیدی

دندانپزشک – دندانپزشکی – دندانپزشکی دیجیتال – دندانپزشکی زیبایی – دندانپزشکی ترمیمی – لمینت سرامیکی – لامینت سرامیکی – لامینت دندان – هینوتیزم – هیپنوتیزم در دندانپزشکی – کرمانشاه – کرمانشاهی – دندانپزشکان کرمانشاه – عصب کشی – اندودانتیکس – درمان ریشه دندان – پروتز ثابت – روکش دندان – ایمپلنت فوری – دکتر افشین کاوسی – دکتر هاوش غارتی – لیزر در دندانزشکی – کاربرد لیزر در دندانپزشکی – جراحی لثه با لیزر – معنای لیزر – لیزر دایود – بایولیز – دندانپزشکی مدرن – جراحی لثه – جراحی دندان عقل – دندان عقل نهفته – جرمگیری دندان – بلیچینگ – سفید کردن دندان – زیبایی دندان –  طراحی لبخند – طرح لبخند – جراحی تحت هیپنوتیزم – دندانپزشکی با هیپپنوتیزم – مدیریت مطب و کلینیک – دکتر کاظم آشفته یززدی – دکتر سیدمهدی جعفری – ایمپلنت دندان – کاشت دندان – جایگزینی دندان – ایمپلنت هدایت شده – ایمپلنت دیجیتال – نیودنت – اشترومن – کیت جراحی ایمپلنت – کامپوزیت ونیر – ونیر دندان – اینلی – اونلی – اورلی – ترمیم دندان – ترمیم همرنگ دندان – ترمیم سفید رنگ دندان – ترمیم دندان با کامپوزیت – ترمیم طبیعی دندان – آمالگام – تعویض آمالگام – طاق بستان – دندانساز – دندانساز تجربی – دندانپزشک تجربی – هنر دندانپزشکی – علم و هنر دندانپزشکی – لابراتوار دندانسازی – تکنسین دندان – تکنسین دندانپزشکی – دستیار دندانپزشک-ویروس کرونا – بیماری کرونا-جهش کرونا – کرونا و دندانپزشکی- کویید ۱۹ و دندانپزشکی – کنترل عفونت در دندانپزشکی – مطب دندانپزشکی زیبا – مطب دندانپزشکی شیک – معماری مطب دندانپزشکی – پرینتر سه بعدی – روکش  موقت – نایت گارد – دندان قروچه – براکسیزم – ناهنجاری فک و صورت – ارتودنسی شفاف – الاینر شفاف – ترمیم کامپوزیت خلفی – بیماریهای لثه – بیماریهای دهان- کامپوزیت دندان – دوکتور ددان – کرماشان – بیمه دندانپزشکی – دپیگمانتاسون لثه – کدکم – سینوس لیفت – پیوند استخوان – جراحی ایمپلنت – ایمپلنتولوژی –  بوی بد دهان – کیست دندان – دندان درد – آموزش بهداشت دهان کودکان – بهداشت اطفال – مسواک کودکان – دندان شیری – پرینتر سه بعدی – روکش موقت – dental laminates – smile -Kermanshah – kermanshah dentist – kermanshah dentistry office -تببیض الاستنان – زراعت الاسنان فی ایران – فنیز الترکیبیات کرمانشاه – طبیب الاسنان ایرانی -زراعت الاسنان فی یوم واحد ایران – دندانپزشک خوب کرمانشاه – رزین کامپوزیت – مواد دندانپزشکی با کیفیت – طراحی لبخند دیجیتالی – اموزش اگزوکد – طراحی در اگزوکد –

دکتر افشین کاوسی

دکتر افشین کاوسی

دندانپزشک
فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سوال خود را مطرح کنید :


چنانچه در خصوص مطلب فوق سوالی دارید ،لطفا در فرم زیر مطرح بفرمایید