نکاتی درباره قرار ملاقات دندانپزشکی

نکاتی درباره قرار ملاقات دندانپزشکی

ملاقات با دندانپزشک، به دلایل گوناگونی رخ میدهد. از انجام معاینات عادی دوره ای گرفته، تا دندان درد حاد و شدید، ویا تقاضا برای انجام کارهای زیبایی، دلایل مراجعه به دندانپزشک می تواند متفاوت باشد.آیا تا به حال در باره نحوه و شرایط حضور در مطب دندانپزشکی چیزی شنیده و با خوانده اید؟ در این نوشته برانیم تا یک سری اصول را برای شما بیان کنیم تا درباره نحوه مراجعه به مطب دندانپزشکی و اصول و آداب آن اطلاعاتی ا بدست بیاورید. از مواردی که گفته میشود شاید بسیاری را خودتان بدانید و رعایت کنید و در این بین شاید هم باشند مواردی که دانستنشان برایتان مفید و جذاب باشد. امید که از این نوشته استفاده کافی ببرید.

 

تعیین قرار ملاقات

اگر برای اولین بار است که میخواهید به یک مطب دندانپزشکی مراحعه کنید، بهتر است وقت ملاقات را ،حتی برای انجام یک ویزیت ساده نیز ،از قبل با منشی مطب هماهنگ فرمایید. این کار باعث میشود تا در وقت شما صرفه جویی شود و مجبور نباشید مدت زمانی طولانی را در سالن انتظار سپری کنید. همچنین رعایت همین مساله سبب جلوگیری از ازدحام مراجعان و خدمات دهی بهتر خواهد شد.

ساعت حضور   

در روز مقرر برای حضور در مطب،حتی الامقدور سعی کنید یک ربع ساعت قبل از ساعت مقرر در محل حاضر باشید. ممکن است قبل از وقت تعیین شده نیاز به تشکیل پرونده و یا انجام بی حسی ویا گرفتن رادیوگرافی ویا موارد مشابه دیگری باشد که حضور اندکی نکاتی درباره قرار ملاقات دندانپزشکی-وبسایت دکتر افشین کاوسیپیش از موعد شما کمک میکند که  انجام این امور سبب اتلاف وقت شما نگردد. همچنین حدود زمان لازم برای رسیدن به مطب را از قبل بررسی نمایید و مواردی مانند تاخیر آژانس یا ترافیک احتمالی در مسیر را مد نظر قرار دهید .

همراهان

تا حد ممکن سعی کنید همراهی با خود به مطب نبرید. مگر حضور آن فرد در انجام فرایند درمان و تصمیم گیری و مشورت با دندانپزشک لازم باشد. حضور افراد نامربوط در اتاق انتظار سبب بروز ازدحام و بی نظمی خواهد بود .خصوصا تا حد ممکن از همراه بردن اطفال خودداری فرمایید.

 نکته:مساله پرهیز از  همراهی غیر ضرروری در مطب ها، خصوصا در ایامی که با همه گیری بیماری کرونا مواجه هستیم، اهمیت بسیار بیشتری داری.

صداقت در تکمیل پرونده

نکاتی درباره قرار ملاقات دندانپزشکی-وبسایت دکتر افشین کاوسیپرونده دندانپزشکی شما دارای اهمیت علمی و نیز قانونیست.در تکمیل اطلاعات پرونده دقیق و حساس باشید و با صداقت به پرسشهای آن پاسخ دهید. توجه فرمایید که روند تکمیل پرونده جهت حفظ سلامت شما و خدمات دهی بهتر به خود شما میباشد و لذا هر گونه پنهان کاری در این روند به زیان شماست. همچنین ارایه شماره تماس معتبر که بتوان در موارد ضروری با شما تماس گرفت،بسیار مهم و ضروریست.

نظافت دهان

تا حد ممکن سعی کنید در روزی که قرار ملاقات دندانپزشکی دارید،از مصرف غذاهای بودار مانند سیر و زنجفیل و پیاز و… خودداری کنید.همچنین شایسته است که قبل مراجعه دندانهایتان را مسواک کنید. این امر سبب تسهیل در انجام معاینه خواهد شد.

 

پوشش

در مراجعه به دندانپزشکی سعی کنید که از یک پوشش راحت استفاده کنید. درنظر داشته باشید که انجام یک عمل دندانپزشکی ممکن است حتی بین یک تا دوساعت زمان ببرد. لذا داشتن یک پوشش تنگ یا نامناسب سبب خستگی و آزار شما خواد بود.

نکته: خانومها توجه داشته باشند که از بستن موها با کلیپس های بزرگ جدا خودداری بفرمایند. کلیپس بستن به موها سبب میشود که سر شما به درستی بر روی زیر سری یونیت دندانپزشکی قرار نگیرد و هم شما و هم دندانپزشک دچار مشکل شوید.در صورت لزوم موهای خود را با یک کش ساده ببندید.

 

نکاتی درباره قرار ملاقات دندانپزشکی-وبسایت دکتر افشین کاوسی

کلیپس سبب اشکال در قرارگیری سر بر روی یونیت میگردد

آرایش

در خصوص آرایش، خانومها باید توجه فرمایند که مواد آرایشی چرب و براق سبب اخلال در  کار دندانپزشک خواهد بود. خصوصا درمورد رژ لب توجه فرمایید که باعت آلودگی سریع آیینه دندانپزشک و دستکش خواهد شد و این مساله به شدت فرایند معاینه و درمان را با مشکل مواجه خواهد کرد. در مراجعات به دندانپزشکی از بکار بردن مواد آرایشی و خصوصا رژ لب پرهیز فرمایید و یا پیش از ورود به مطب آن ها را توسط دستمال مرطوب و یا مواد مخصوص پاک کردن آرایش ،باک کنید.

همچنین در مورد اقایانی که از پودرهای تاپیک برای حجم دهی موی سر استفاده میکنند ،توصیه میکنیم که در مراجعه به دندانپزشکی از انجام این مورد صرف نظر بفرمایند.

 

تلفن همراه

توجه داشته باشید که پاسخ دادن به تلفن همراه در طی انجام اعمال دندانپزشکی تقریبا غیر ممکن است. اگر تماس ضروری دارید حتما قبل از ورود به مطب آن را به انجام برسانید و پس از ورود حتما و حتما تلفن همراه خود را در وضعیت سایلنت و یا خاموش قرار دهید.

از شکیبایی شما ممنونیم!

گاهی پیش می آید که روند درمانی یک بیمار به مشکلی بر میخورد و نیازمند صرف زمان بیشتری میگردد ،یا اینکه موردی واقعا اورژانسی پیش امده که نیاز به مداخله فوری و خارج از نوبت دندانپزشکی را دارد. این موارد ممکن است  مقداری جابجایی در وقت ملاقات شما ایجاد گردد.اگر این جابجایی پیش از حضور شما در مطب باشد توسط پرسنل به شما اطلاع داده خواهد شد. در غیر اینصورت میبایست مقداری صبور و شکیبا باشید و چنانچه قرار مهم دیگری را درپیش دارید با منشی مطب مطرح نموده تا جهت تفییر ساعت ملاقات شما اقدام نماید.

 

توجه

برداشت واستفاده از مطالب و مقالات این سایت با ذکر منبع مجاز میباشد.

 

بازگشت به مقالات

 

 

 بیشتر بخوانید…

 

آینده دندانپزشکی در ایران چگونه است؟

 

تبخال ،این زخم موذی!

 

بایدها و نبایدهای پس از کشیدن دندان

 

 

لطفا ما را در اینستاگرام نیز دنبال فرمایید

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی

دندانپزشک – دندانپزشکی – دندانپزشکی دیجیتال – دندانپزشکی زیبایی – دندانپزشکی ترمیمی – لمینت سرامیکی – لامینت سرامیکی – لامینت دندان – هینوتیزم – هیپنوتیزم در دندانپزشکی – کرمانشاه – کرمانشاهی – دندانپزشکان کرمانشاه – عصب کشی – اندودانتیکس – درمان ریشه دندان – پروتز ثابت – روکش دندان – ایمپلنت فوری – دکتر افشین کاوسی – دکتر هاوش غارتی – لیزر در دندانزشکی – کاربرد لیزر در دندانپزشکی – جراحی لثه با لیزر – معنای لیزر – لیزر دایود – بایولیز – دندانپزشکی مدرن – جراحی لثه – جراحی دندان عقل – دندان عقل نهفته – جرمگیری دندان – بلیچینگ – سفید کردن دندان – زیبایی دندان –  طراحی لبخند – طرح لبخند – جراحی تحت هیپنوتیزم – دندانپزشکی با هیپپنوتیزم – مدیریت مطب و کلینیک – دکتر کاظم آشفته یززدی – دکتر سیدمهدی جعفری – ایمپلنت دندان – کاشت دندان – جایگزینی دندان – ایمپلنت هدایت شده – ایمپلنت دیجیتال – نیودنت – اشترومن – کیت جراحی ایمپلنت – کامپوزیت ونیر – ونیر دندان – اینلی – اونلی – اورلی – ترمیم دندان – ترمیم همرنگ دندان – ترمیم سفید رنگ دندان – ترمیم دندان با کامپوزیت – ترمیم طبیعی دندان – آمالگام – تعویض آمالگام – طاق بستان – دندانساز – دندانساز تجربی – دندانپزشک تجربی – هنر دندانپزشکی – علم و هنر دندانپزشکی – لابراتوار دندانسازی – تکنسین دندان – تکنسین دندانپزشکی – دستیار دندانپزشک-ویروس کرونا – بیماری کرونا-جهش کرونا – کرونا و دندانپزشکی- کویید ۱۹ و دندانپزشکی – کنترل عفونت در دندانپزشکی – مطب دندانپزشکی زیبا – مطب دندانپزشکی شیک – معماری مطب دندانپزشکی – پرینتر سه بعدی – روکش  موقت – نایت گارد – دندان قروچه – براکسیزم – ناهنجاری فک و صورت – ارتودنسی شفاف – الاینر شفاف – ترمیم کامپوزیت خلفی – بیماریهای لثه – بیماریهای دهان- کامپوزیت دندان – دوکتور ددان – کرماشان – بیمه دندانپزشکی – دپیگمانتاسون لثه – کدکم – سینوس لیفت – پیوند استخوان – جراحی ایمپلنت – ایمپلنتولوژی –  بوی بد دهان – کیست دندان – دندان درد – آموزش بهداشت دهان کودکان – بهداشت اطفال – مسواک کودکان – دندان شیری – پرینتر سه بعدی – روکش موقت – dental laminates – smile -Kermanshah – kermanshah dentist – kermanshah dentistry office -تببیض الاسنان – زراعت الاسنان فی ایران – فنیز الترکیبیات کرمانشاه – طبیب الاسنان ایرانی -زراعت الاسنان فی یوم واحد ایران – دندانپزشک خوب کرمانشاه – رزین کامپوزیت – مواد دندانپزشکی با کیفیت – طراحی لبخند دیجیتالی – اموزش اگزوکد – طراحی در اگزوکد –

دکتر افشین کاوسی

دکتر افشین کاوسی

دندانپزشک
فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

سوال خود را مطرح کنید :


چنانچه در خصوص مطلب فوق سوالی دارید ،لطفا در فرم زیر مطرح بفرمایید