استفاده از هیپنوتیزم در درمان میگرن

میگرن چیست؟

بطور خلاصه، سردرد میگرنی نوعی سردرد یکطرفه با شدت متوسط تا شدید میباشد که بطورت پی در پی رخ داده و میتواند از دوساعت تا هفتاد و دوساعت به طول بینجامد.این نوع سردرد شامل علایمی نظیر تهوع واستفراغ،صدا گریزی،نور گریزی و ماهیت ضربان دار را شامل میگردد.به نظر میرسد میگرن نوعی اختلال عروقی عصبی باشد که در زنان دو تا سه برابر مردان دیده میشود.در سراسر جهان حدود ده درصد مردم در برهه هایی از زندگی میگرن را تجربه کرده اند.

درمانهای متداول میگرنمیگرن- مقالات وب سایت دکتر افشین کاوسی

درمان خط اول میگرن شامل ایبوپروفن و استامینوفن میباشد و جهت تهوع و نیز پیشگیری از بروز حمله تجویز داروهای انتی امتیک پیشنهاد میگردد.درمان موارد شدید تر توسط تریپتانها و آرگوتامبنهاست. میگرن هزینه‌های پزشکی زیادی را به خود اختصاص داده درحالیکه این هزینه‌ها سود چندانی نداشته‌اند. براورد شده است که میگرن یکی از پرهزینه‌ترین اختلالات عصب شناختی در جامعه اروپا است که سالانه بیش از بیست وهفت میلیارد پوند هزینه داشته است. هزینه‌های مستقیمی که در آمریکا برای این بیماری صرف شده حدود هفده میلیارد دلارد برآورد شده است.حدود یک دهم این هزینه صرف تولید تریپتان‌ها شده است. هزینه‌های غیرمستقیم حدود پانزده میلیارد دلار است که بیشترین قسمت آن از بین رفته است. در افرادی که از این داروها استفاده کرده‌اند عوارض میگرن تا یک سوم کاهش یافته است. . اثرات منفی نیز به تکرار برای خانواده فرد رخ داده است. .

استفاده از هیپنوتیزم در درمان میگرن
استفاده از هیپنوتیزم تراپی در کنار درمانهای رایج میتواند نقش بسزایی در کنترل میگرن و حتی درمان کامل میگرن داشته باشد. تلقینات هیپنوزی سبب هدایت خون از سر به اندامها و نیز خنک شدن سر و خصوصا شقیقه ها گردیده که همین امر سبب بهبود علایم آن میگردد. برای آن دسته از دوستانی که از سردرد میگرنی رنج میبرند استفاده از هیپنوتیزم تراپی را پیشنهاد میکنم زیرا قویا معتقدم این روش قادر به بهبود قابل توجهی در بیماری آنان خواهد شد ،علاوه بر اینکه در کنار درمان، از اثرات مثبت هیپنوتیزم در شادی بخشی و آرامش و نیز ایجاد زندگی بهتر و مثمر ثمر نیز بهره مند خواهند شد.

برای مطالعه بیشتر درباره هیپنوتیزم، اینجا کلیلک کنید

هیپنوتیزم درمانی در دندانپزشکی